Multinazionalak

Multinazionalaren kontzeptua: Nazioartean jarduera duten enpresak dira. Herrialde batean jaio zirenak, baina produktuaren kontsumo bikainaren ondorioz, produktu horren fabrika gehiago beste herrialde batzuetara ezartzea permititu dezakete, adibidez: Coca Colaren “etxea” Atlantan dago, bere eraikinarekin eta guzti, baina mundu osotik daude produktuaren fabrikak, gugan hurbilen dagoena Galdakaon dago. Enpresa multinazional guztien barruan matrizea (sortzailea edo lehen fabrika) eta filiala (atzerritar herrialdeetan dauden fabrikak) 

https://habtium.es/forum/topic/64862 Irudi hau munduko multinazionalen eskema bat da.

Ezaugarriak:

  • Matrizeak dauka filialengan botere gehiena, bere kapitalaren partehartzearen bidez.
  • Zuzendaritza eta planifikazioa matrizearengan bira egiten dute.
  • Etengabe hazten diren enpresak dira, beraz, gero eta filial gehiago jartzen dituzte enpresaren onerako.
  • Multinazionalak, enpresa arruntak baino maniobra eta erresistentzia gaitasun handiagoa du.
  • Herrialde bakoitzean duten filialen emaitzen arabera baloratzen dute prezioarekin zer egin: emaitza negatiboak, prezioa jaistea daramatzate, emaitzak hobetzeko helburu. Emaitzak positiboak badira, prezioa igo dezakete,mba dakitelako gendeak ez duela produktu hori erosteari utziko.
  • Herrialde batean behin betirako kokatu aurretik, egoera politikoa, ekonomikoa eta soziala ezagutzea ahalbidetuko dien ikerketa burutzen dute. Ez dituzte filialik kokatuko herrialde azpigaratuetan, ez dielako emaitza onik emango eta diru zulo bat litzakete.

Nazioartekotzearen justifikazioa:

  • Barruko merkatuen estutasunak.
  • Produktuen banaketa kontrolatzea.
  • Neurri protekzionistak gainditzea.
  • Ekoizpen kostuak murriztea.

ESTRATEGIAK:

  • Enpresak kontzentratzen ditu bere fabrikazio plantak toki gutxi batzuetan, non ingeniaritza, diseinu eta produkzio jarduerak zentralizatzen dituen eta, handik, gainontzeko mundura esportatzen du. Produkzio faktore beharrezko ugari dituzten herrialdeetan kokatzeak sortzen dituen eskala ekonomia indartsuek, garraio eta banaketa kostuak konpentsatzen dituzte.
  • Enpresak bere kokapena zatitzen du, beren ezagupen teknologikotik, antolakuntza gaitasunetik edo markaren iruditik eratorritako abantailak lortzen dituen herrialde guztietan instalatzen delarik.
image

Taula honetan, multinazionalen alde onak eta txarrak agertzen dira, hitz nabarmenduak klabeak izanik.

Responder

Introduce tus datos o haz clic en un icono para iniciar sesión:

Logo de WordPress.com

Estás comentando usando tu cuenta de WordPress.com. Cerrar sesión / Cambiar )

Imagen de Twitter

Estás comentando usando tu cuenta de Twitter. Cerrar sesión / Cambiar )

Foto de Facebook

Estás comentando usando tu cuenta de Facebook. Cerrar sesión / Cambiar )

Google+ photo

Estás comentando usando tu cuenta de Google+. Cerrar sesión / Cambiar )

Conectando a %s